reklama

Cvičíme na dovolenke, alebo 3 tipy ako cvičiť na dovolenke a pritom relaxovať

Ako každý rok sa teším na dovolenku a taktiež, že si zacvičím pri mori. Avšak stretávam sa s názorom môjho okolia, prečo vôbec cvičím. Vraj na dovolenke sa má predovšetkým oddychovať a relaxovať a hlavne, citujem: „nič nerobiť“ (to by ma asi šľak trafil). Väčšinou na tieto otázky odpovedám, veď ja relaxujem a užívam. A preto aj vy, kto čítate môj článok a neviete ako efektívne cvičiť a pritom vychutnávať dovolenku, tak práve vám prinášam zopár tipov a mojich skúseností z každého roka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
  1. BOD - PRÍPRAVA: Predtým než vycestujem na vytúženú dovolenku, dôkladne sa na ňu pripravím najmä čo sa týka doplnkov výživy( bcaa, srvátkový proteín, multivitamín/multiminerál sú pre mňa základom) a stravy (zabalím si zo dve balenia ovsených vločiek) pre prípad núdze, keby v letovisku nebola celkom ideálna. Taktiež si pripravím špecifický tréningový plán pre dovolenku. Ešte doma si vopred zistím či mám k dispozícií fitness centrum v okolí miesta, kde som ubytovaný. Ak fitko nie je, nezúfajte, dokonale sa vyhráte aj na preliezkách, alebo s pomôckou TRX (ktorá sa mimochodom veľmi dobre prenáša a nezaberie veľké množstvo v kufri). Ja som mal tento rok šťastie a v mieste ubytovania som mal fitká rovno dve. Samozrejme som si zamieril do tej lepšej, aby som sa neukrátil o nejaký ten stroj. A hlavne mám skúsenosť, že v letoviskách fitká nie sú nič moc a preto radšej idem za odporúčaným, aj keď možno o pár korún drahším fitkom.

  2. BOD – REALIZÁCIA: Po príchode do letoviska sa väčšinou prvý deň poobzerám a informujem, kde sa dá cvičiť, kde sa dajú požičať bicykle a pod. . Keďže na dovolenke sa teda má najmä relaxovať a vypnúť od každodenného stresu, tak na dvojfázové tréningy a každodenné počítanie kcal, gramáže sacharidov, bielkovín a tukov môžete na ten týždeň zabudnúť. Nehovorím, aby ste sa teraz prežierali sladkosťami a množstvom tučných jedál. Všetko treba s mierou. Predsa nezahodíte budovanú formu len kvôli jednému, alebo viacerým týždňom. Jednoducho si stravu aspoň trošku strážte. Neprejedajte sa sladkosťami, ale zamerajte sa skôr (keď už ste pri mori) na morské plody a ryby. 

  3. BOD – CVIČENIE: Ako som písal v prvom bode, tak je veľmi výhodné ak si prichystáte vopred špeciálny tréningový plán pre dovolenku. Rozhodol som sa zverejniť môj tréningový plán, aby ste mali predstavu, ako by to malo vyzerať na dovolenke. Schému si môžete ľubovoľne meniť. Ja mám najradšej cvičenie každý druhý deň. Striedam to s regeneračným – oddychovým dňom, kardiom - plávaním a sem tam dám aj deň úplného voľna, kde pridám hodinovú masáž.

  4. BOD – RELAX: Samozrejme v čase dovolenky necvičím každý deň a preto sa snažím aj o úplnú regeneráciu. Regeneráciu som realizoval formou masáže, ľahkého plávania, prípadne som pridal ľahký 20 – 30 min klus po pláži.

SCHÉMA TRÉNINGOVÉHO PLÁNU:

1.deň: voľno – masáž

2.deň: posilka – Prsia (4 cvičenia), biceps (3 cvičenia) , brucho (3 - 4 cvičenia)

3.deň: kardio vo forme plávania (prípadne plus bicyklovanie/beh)

4. deň: posilka – chrbát (4 cvičenia), triceps (3 cvičenia), brucho (3 - 4 cvičenia)

5. deň: kardio vo forme plávania + ľahký klus na pláži

6. deň: voľno, brucho (4 cvičenia), masáž

7. deň: posilka – ramená (4 cvičenia), trapéz (2 cvičenia), biceps (3 cvičenia)

8. deň: kardio vo forme plávania ( alebo behu )

9. deň: voľno

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Váhy v každom cvičení som išiel stredného zaťaženia a snažil sa skôr iba o prekrvenie a teda ako hovorím, ľahký pumping. Ak systematicky trénujete počas roka, tak zľahčený dovolenkový tréning bude pre vás príjemným osviežením. Prajem príjemnú dovolenku

Karol Berta

Karol Berta

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som profesionálny fitness a kondičný osobný online tréner. Aktívne športujem na výkonnostnej a v minulosti vrcholovej úrovni. Športu sa venujem už od detstva. Počas aktívného vykonávania posilovania, alebo atletiky som nabral množstvo skúseností v oblasti športových metód, techník, princípov, stravy, výživových doplnkov a mnoho ďalšieho potrebného pre prácu trénera. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu