Detoxikácia - časť 1.

Autor: Karol Berta | 2.9.2014 o 14:59 | (upravené 10.9.2014 o 23:40) Karma článku: 4,46 | Prečítané:  1777x

Každý deň prijíma naše telo množstvo látok, ktorých veľké percento tvoria okrem tých dobrých aj škodlivé látky. Či už ide o potraviny, alebo či už ide o lieky, potravinové doplnky, taktiež sem patrí aj vzduch. Z každého jednotlivého prvku môžeme nájsť radu nečistôt (s výnimkou správnej zdravej stravy). Naše telo  sa veľkému množstvu škodlivín dokáže brániť, avšak časť škodlivých látok sa usádza v našom organizme. Je dôležité sa nestarať iba o telo zvonka, ale aj zvnútra.  Chemicky či priemyselne upravené potraviny, ktoré jeme, často spôsobujú zlé, nepravidelné vyprázdňovanie. K problémom s vyprázdňovaním prispievajú aj tuky, cukry či údeniny, ktoré tak radi, niektorí z vás konzumujete a nedostatok vlákniny či čerstvej zeleniny a ovocia!

Čo je to detoxikácia a aká je priebežná prevencia?

Detoxikácia bezprostredne znamená proces, ktorým sa človek zbaví nečistôt v tele. Avšak to je len veľmi široké chápanie detoxikácie.  Detoxikáciu treba chápať, ako niekoľko dní trvajúcu kúru za cieľom zbavenia škodlivín z tela. Detoxikačných kúr poznáme dnes mnoho, avšak najlepším základom je prevencia. Prevencia spočíva v priebežnom konzumovaní správnej stravy, dostatočný príjem vlákniny, draslíka, zeleniny a ovocia, ktoré nám zabezpečia optimálny chod funkcií tráviacej sústavy a pravidelnú stolicu, prostredníctvom ktorej sa naše telo zbavuje škodlivín. Detoxikácia je teda v našom chápaní aj konzumovanie určitých potravín ( ovocie, zelenina a pod.) na určité obdobie a obmedzenie iných potravín (červené mäso, mäso, cukrovinky a pod.) na ten istý čas.

Čo teda jesť pri detoxikácií?

Dobrým príkladom sú vegáni! Základom však je nepocítiť hlad a netrápiť sa. Množstvo jedla ostáva tým istým, len niektoré potraviny sa na nejakú dobu obmedzia. Každá detoxikačná kúra je založená na výdatných porciách zeleniny a ovocia, malom množstve proteínov, tuku a cukroviniek! Dôležitá je konzumácia zeleniny a ovocia len v surovej alebo krátko povarenej forme, aby boli tieto dve jednotky čo najčerstvejšie. Dve alebo viac porcií denne by mali byť bohaté na  vitamín C.

Ďalej sa môže konzumovať len a len vysoko celozrnné pečivo, len zeleninové polievky čisto na prírodný domáci spôsob bez ochucovania vegetou, celozrnný chlieb, hnedá naturálna ryža, zemiaky, tofu syry a pod.

 

Čo nejesť pri detoxikácií?

Pri detoxikácií sa treba vyhnúť predovšetkým mastným jedlám, grilovaným jedlám, praženým jedlám... Čiže sa treba vyhnúť jedlám s vysokým obsahom tukov a úplne ich obmedziť. Taktiež nie je vhodné piť mlieko a konzumovať mliečne výrobky, ako napríklad jogurty, smotany, tvarohy a pod. Taktiež pri detoxikačnej kúre sa treba vyhnúť cukrovinkám a sladidlám, ktoré treba obmedziť. Taktiež treba obmedziť niektoré výživové doplnky bohaté na bielkoviny. Povolené sú len vitamínové doplnky a doplnky s veľkým množstvom minerálov. Zakázané je užívať alkohol, cigarety a taktiež aj kofein!

 

Pokračuj na 2. časť - http://karolberta.blog.sme.sk/c/364483/detoxikacia-cast-2.html

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?