Detoxikácia - časť 1.

Autor: Karol Berta | 2.9.2014 o 14:59 | (upravené 10.9.2014 o 23:40) Karma článku: 4,46 | Prečítané:  1779x

Každý deň prijíma naše telo množstvo látok, ktorých veľké percento tvoria okrem tých dobrých aj škodlivé látky. Či už ide o potraviny, alebo či už ide o lieky, potravinové doplnky, taktiež sem patrí aj vzduch. Z každého jednotlivého prvku môžeme nájsť radu nečistôt (s výnimkou správnej zdravej stravy). Naše telo  sa veľkému množstvu škodlivín dokáže brániť, avšak časť škodlivých látok sa usádza v našom organizme. Je dôležité sa nestarať iba o telo zvonka, ale aj zvnútra.  Chemicky či priemyselne upravené potraviny, ktoré jeme, často spôsobujú zlé, nepravidelné vyprázdňovanie. K problémom s vyprázdňovaním prispievajú aj tuky, cukry či údeniny, ktoré tak radi, niektorí z vás konzumujete a nedostatok vlákniny či čerstvej zeleniny a ovocia!

Čo je to detoxikácia a aká je priebežná prevencia?

Detoxikácia bezprostredne znamená proces, ktorým sa človek zbaví nečistôt v tele. Avšak to je len veľmi široké chápanie detoxikácie.  Detoxikáciu treba chápať, ako niekoľko dní trvajúcu kúru za cieľom zbavenia škodlivín z tela. Detoxikačných kúr poznáme dnes mnoho, avšak najlepším základom je prevencia. Prevencia spočíva v priebežnom konzumovaní správnej stravy, dostatočný príjem vlákniny, draslíka, zeleniny a ovocia, ktoré nám zabezpečia optimálny chod funkcií tráviacej sústavy a pravidelnú stolicu, prostredníctvom ktorej sa naše telo zbavuje škodlivín. Detoxikácia je teda v našom chápaní aj konzumovanie určitých potravín ( ovocie, zelenina a pod.) na určité obdobie a obmedzenie iných potravín (červené mäso, mäso, cukrovinky a pod.) na ten istý čas.

Čo teda jesť pri detoxikácií?

Dobrým príkladom sú vegáni! Základom však je nepocítiť hlad a netrápiť sa. Množstvo jedla ostáva tým istým, len niektoré potraviny sa na nejakú dobu obmedzia. Každá detoxikačná kúra je založená na výdatných porciách zeleniny a ovocia, malom množstve proteínov, tuku a cukroviniek! Dôležitá je konzumácia zeleniny a ovocia len v surovej alebo krátko povarenej forme, aby boli tieto dve jednotky čo najčerstvejšie. Dve alebo viac porcií denne by mali byť bohaté na  vitamín C.

Ďalej sa môže konzumovať len a len vysoko celozrnné pečivo, len zeleninové polievky čisto na prírodný domáci spôsob bez ochucovania vegetou, celozrnný chlieb, hnedá naturálna ryža, zemiaky, tofu syry a pod.

 

Čo nejesť pri detoxikácií?

Pri detoxikácií sa treba vyhnúť predovšetkým mastným jedlám, grilovaným jedlám, praženým jedlám... Čiže sa treba vyhnúť jedlám s vysokým obsahom tukov a úplne ich obmedziť. Taktiež nie je vhodné piť mlieko a konzumovať mliečne výrobky, ako napríklad jogurty, smotany, tvarohy a pod. Taktiež pri detoxikačnej kúre sa treba vyhnúť cukrovinkám a sladidlám, ktoré treba obmedziť. Taktiež treba obmedziť niektoré výživové doplnky bohaté na bielkoviny. Povolené sú len vitamínové doplnky a doplnky s veľkým množstvom minerálov. Zakázané je užívať alkohol, cigarety a taktiež aj kofein!

 

Pokračuj na 2. časť - http://karolberta.blog.sme.sk/c/364483/detoxikacia-cast-2.html

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Asociácia dala lyžiarkam ultimátum, výsledok je neistý

Dva alebo desať? Znepriatelené strany sa nevedia zhodnúť ani na tom, koľko sporných bodov riešili.

ŠPORT

Zuzula: Ľudia v Lyžiarskej asociácii nerozumejú športu

Už roky bojuje s lyžiarskou asociáciou.

DOMOV

Fico v Kľaku: Fašizmus tu je a v zelených tričkách chodí po vlakoch

Zastavte experiment, Banskej Bystrici nepriniesol nič, vyhlásil premiér.


Už ste čítali?