Maj svoju športovú filozofiu a svoj názor!

Autor: Karol Berta | 11.9.2014 o 12:19 | Karma článku: 4,70 | Prečítané:  773x

Stretávate sa s tým každý deň. V posilovni, na dráhe, všade, kde príde na tému k športu, doplnkom výživy, prípadne aj k téme anabolickým stereoidom. Stretávam množstvo kritizujúcich ľudí, ktorí kritizujú  rôzne stránky športu. Avšak v konečnom dôsledku zisťujem, že na svete existuje množstvo teoretikov a rozprávkárov, ktorí v živote nevyskúšali to o čom v skutočnosti hovoria, prípadne čo kritizujú. Spravme si teda nejaké to základné rozdelenie v čom, sú niektorí ľudia tak zaostalí.

Rivalita medzi jednotlivými športovými odvetviami:

Veľmi častý úkaz, s ktorým som sa stretával. Futbalisti nemajú radi hokejistov (a naopak), atléti futbalistov, kulturisti crossfiťákov, karatisti iný bojový šport .... a je toho ešte určite veľa v rôznych kombináciach. Keď sa rozhodnete robiť šport, tak ho proste robte! Ste na ňom závislý a nič iné vás nebaví? No a čo! Robte taký šprot, ktorý vás napĺňa  a teší. Študujte si o ňom, čítajte jeho históriu, ale nikdy, nekritizuj šport iného človeka, nakoľko aj on môže byť taký zanietený do toho svojho športu a robí ho s láskou, tak ako ty ten svoj. Keď si chceš vytvoriť názor na iný šport, tak bež a vyskúšaj si ho v plnej paráde. Množstvo športovcov znevažuje tréningy a tréningové postupy iných športov a pri tom si žiaden ten tréning sami na sebe nevyskúšali. Súdia iba to, čo vidia. Dám príklad: Sám som dosť podceňoval cyklistiku v prírode. Nevidel som v tom žiaden význam a nepovažoval som to za dosť dobrý tréning - radšej som mal behanie. Jedného dňa som to však vyskúšal. Na miesto kardia v posilovni  som zobral bicykel a dal sa na takmer 4 hodinovú cyklotúru v lese. Páni! Poviem vám, že niečo také mi skutočne chýbalo. Iný pohyb, ktorý ma posunul vpred! Precítenie svalov? Vynikajúce! A preto hovorím aj vám, čitateľom tohto článku -  vyskúšajte si tréning športu, ktorý kritizujete a nikdy ste si ho sami nevyskúšali. Čo vy viete? Možno sa v ňom nájdete! A aj keď nie, aspoň si vytvoríte skutočné argumenty a reálny názor.

 

Doplnky výživy? "Fuj to sú sypačky!" A citujem: "S*ačky! To by som nikdy do seba nedal!":

Jeden z ďalších názorov, s ktorým sa dosť často stretávam. Odpísať človeka akoby bral drogy a bol menejcenný, len za to, že berie úplne v športe bežné doplnky výživy. Haló ľudia! Žijete v 21.storočí! Najradšej mám názor, že po proteíne a kreatíne (prípadne inom doplnku) nebudem mať deti a že sa mi zmenší prirodzenie. K tomuto niet čo dodať . Alebo názor, že "sypačky" sú zlé pretože kamarát má kamaráta a ten má kamaráta, ktorý vraj po proteíne trpel sexuálnou disfunkciou a neviem čo ďalšie... Tí, ktorí doplnky užívať vedia a používajú ich a majú ich odskúšané, dobre vedia o čom je reč. Doplnky výživy, ako som už raz v jednom z mojich článkov písal, sú jednoducho doplnky k prirodzenej strave, kde chceme ich užívaním maximalizovať efekt regenerácie po telesnom zaťažení, maximalizovať výkon v danom športe, prípadne nárast svalovej hmoty a pod. 

Nie sú to žiadne hormonálne lieky ( ani iné anabolické stereoidy). Doplnky výživy užívam od svojich 14-tich rokov a zatiaľ som z nich nemal žiadne na zdravie nepriaznivé účinky. Používal som ich najmä za cieľom zvýšiť regeneráciu po ťažkom zaťažení a zvýšiť  výkon.

Opäť mám pocit, že ľudia, ktorí si vytvárajú názory, ako som už spomínal vyššie, nikdy žiaden doplnok nevyskúšali a len uverili klebetám a klamstvám, čo je smutné. Preto radím, ak si chcete vytvoriť názor na doplnky výživy, tak prosím skúste začať cvičiť  a skúste napríklad mesačný poriadny silový tréning bez doplnkov a následne mesačný tréning s doplnkami. Potom sa môžete oprieť o reálne skúsenosti a vytvoriť si tak sktočný názor.

 

športovec VS NE-športovec:

Nerozumiem prečo, niektorí ľudia majú o športovcoch názor, že sú hlúpi, nevzdelaní a citujem: "iba kopa svalov". Väčšinou sú to práve tí, ktorí sa moc pohybovo neangažujú vo svojom voľnom čase. Preto odkazujem tejto populácií, aby ste názor rýchlo zmenili nakoľko športom si zlepšíte napríklad imunitu, zlepšíte funkčnosť pohybového systému, zvýšite silu a vytrvalosť ( a iné kondičné a koordinačné schopnosti), budete mať pozitívnu náladu, spoznáte nových ľudí a samozrejme to prináša ešte veľa iného  dobrého.

Aby som nehovoril iba o jednej časti, treba spomenúť aj druhú stranu mince. Ak si zdatný urastený športovec, tak nikdy nekritizuj ne - športovca. Nikdy nevieš, kedy ti dotyčný s niečim pomôže, alebo ťa niečo nové naučí v oblasti, v ktorej zaostávaš. Prípadne môže byť tvojím nadriadeným. Nepodceňuj na prvý pohľad.

Záverom:

Podporujte sa navzájom a na miesto kritizovania sa radšej snažte naučiť jeden druhého niečo užitočného, čo si myslíte, že tomu druhému chýba. Myslím, že každého tento pozitívny prístup skôr posunie vpred ako vzad. Taktiež skôr ako vypustíte nejakú kritiku, spýtajte sa sami seba, či skutočne danej veci rozumiete a sami ste si ju na sebe vyskúšali.

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?