MANDLE a KOKOS - zdravé zdroje tukov!

Autor: Karol Berta | 2.6.2016 o 12:19 | Karma článku: 3,20 | Prečítané:  573x

Rozhodol som sa, že vám pravidelne priblížim nejaké tie 2 zdravé potraviny a opíšem ich význam nie len pre športovcov, ale aj pre širokú verejnosť a ich význam pre zdravie človeka. 

Pre dnešný blogový článok som si vybral mnou veľmi obľúbené zdroje zdravých tukov a to mandle a kokos. Na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o úplne bežné potraviny, no poďme sa im pozrieť pod kapotu. Skrývajú v sebe oveľa viac ako si myslíte.

 

MANDLE

Priemerné nutričné hodnoty na 100g:

KJ: 2587

Kcal: 615

Bielkoviny: 17,5 g

Sacharidy: 19 g (z toho väčšinu tvorí vláknina)

Tuky: 52,4 g

Orechy, ako už vieme majú všeobecne vysokú nutričnú hodnotu, nakoľko obsahujú množstvo dôležitých vitamínov, minerálov a antioxidantov, ktoré samozrejme môžu prispieť napríklad k efektívnejšiemu budovania svalov udržania štíhlej línie. Antioxidanty z mandlí pomáhajú kontrolovať hladinu cukru v krvi po jedle, chránia proti cukrovke a srdcovým chorobám a zvyšujú hladinu HDL cholesterolu. Sú plné mono-nasýtených tukov, ktoré môžu znížiť riziko chorôb srdca. 

Konzumáciou mandlí môžete prispieť k získaniu väčšej  telesnej energie a teda v konečnom dôsledku aj k silnejším svalom. Len zopár mandlí (hrsť), má viac bielkovín ako vajíčko a obsahujú navyše mangán a meď, ktoré redukujú voľné radikáli. Mandle sú taktiež dobrým zdrojom riboflavínu - B2, ktorý podporuje oxidačné procesy uvoľňujúce energiu v tele. Mandle taktiež napomáhajú spaľovať telesný tuk.

A čo teda odporúčam? Každý deň si doprajte hrsť (40g) naturálnych mandlí v dobrej kvalite. Prispejete tak k vášmu zdraviu a nemusíte sa báť rečí, že z hŕstky orechov každý deň naberiete na páse. 

 

KOKOS

Priemerné nutričné hodnoty na 100g:

KJ: 1530

Kcal: 364

Bielkoviny: 4,0 g

Sacharidy: 11,0 g

Tuky: 36,0 g

A mám tu kokos! Vedeli ste, že kokos podporuje intenzívnejšie cvičenie a prispieva k rýchlejšiemu chudutiu? Kokosové mlieko, ktoré obsahuje je výborným zdrojom ľahko stráviteľných sacharidov. Obsahuje málo kcal a veľké množstvo draslíku. Takže to z kokosového  mlieka robí ideálnym doplnkom k športovým nápojom pri cvičení. Práve draslík je dôležitá látka, ktorú aktívne športujúci jedinci potrebujú. Draslík je potrebný k správnej svalovej kontrakcií a pôsobí preventívne proti svalový kŕčom. 

Kokos taktiež obsahuje veľmi dobrú formu tuku! Kokosový tuk podporuje svalovú silu! Je plný nasýtených triglyceridov so stredným reťazcom - MCT! Je teda spaľovaný rýchlejšie ako triglyceridy s pomalým reťazcom (LCT), ktoré môžeme nájsť napríklad v masle, sádle, bravčovom mäse... 

Pokiaľ chcete stratiť nejaké to kilo a zbaviť sa  podkožného tuku, pridajte si do svojho jedálníčka jednoznačne kokosový tuk na miesto iného. Kokos a jeho tuk totiž napomáha redukovať telesnú hmotnosť (samozrejme pri správnom užívaní). 

 

Tak čo? Už ste sa rozhodli zaradiť tieto dve zdravé potraviny do vášho jedálníčka? Ak stále nie, tak čím  skôr tak urobte. Prispejete tak hlavne vášmu zdraviu! A to ako vieme máme všetci len jedno. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?