8 TIPov ako obohatiť svoj tréningový režim k PROGRESU

Autor: Karol Berta | 1.9.2016 o 22:41 | (upravené 1.9.2016 o 22:53) Karma článku: 1,58 | Prečítané:  182x

Stal sa Váš tréningový režim stereotypným? Už neviete čím by ste ho obohatili? Prípadne sa bojíte niečoho nového? Zostali ste bez motivácie?  Tak tejto téme sa dnes budem venovať v mojom dnešnom blogovom článku. 

Ak ste sa niekedy ocitli v situácií, že opakujete rovnaký tréningový režim a už Vás prestáva tento režim baviť a unavuje Vás, prípadne stagnujete a nevidíte na sebe žiaden progres - tak  tento článok pozorne čítajte! 

Zopár možných dôvodov, ako a prečo ste sa do tejto nechuti a stereotypu dostali a ako to celé premeniť na - PROGRES: 

1. Málo sa informujete o nových tréningových postupoch : je veľmi dôležité, ak sa chcete systematicky venovať cvičeniu (prípadne sa o to už nejakú dobu snažíte), aby ste neustále prijímali nové informácie zo sveta fitness a kulturistiky. A práve túto funkciu plnia komerčné časopisy, magazíny, články a blogové články na internete. Prípadne ako hovorím nie je nad kvalitnú knihu, ktorú si kúpite a inšpirujete sa ňou. Ďalším kvalitným zdrojom informácií o rôznych tréningových postupoch sú skúsení tréneri, ktorí by vám mali poradiť, prípadne odporučiť niečo, čo ste ešte neskúsili. Takže čítajte, pýtajte sa skúsenejších a uvidíte, že to na škodu nebude.

2. Bojíte sa skúsiť niečo nové : nebojte sa skúšať nové metódy a prístupy. 80-te roky tu už boli a existujú už aj nové pomôcky k cvičeniu, ktoré rozhodne treba skúsiť! Prípadne ich zo začiatku skúste skombinovať k Vášmu starému režimu a hneď máte prvú zmenu. Nebojte sa šokovať trošku Vaše telo. Práve šokovaním a zmenou, že dávate vášmu telu nové impulzy - budete na tréning reagovať oveľa lepšie - progresívne!

3. Stratili ste motiváciu k cvičeniu : tu môže hrať rolu veľké množstvo faktorov, ktoré takúto demotiváciu môžu zapríčiňovať. Tu však platí jedno staré pravidlo, ktoré vám môže pomôcť a to: pripomínajte si vaše začiatky, ako vás celé cvičenie a celý tréningový režim chytil za srdce, ako ste s veľkou motiváciou začali. Potom skúste zmeniť tréningový systém, prípadne zmente fitness centrum a uvidíte, že motivácia opäť príde. Ak je to však s vami veľmi kritické, tak si jednoducho doprajte niekoľko dní voľna, úplne bez cvičenia a režimov. Môže vám to tiež veľmi pomôcť. 

4. Dlhodobo cvičíte sama/sám : ak už nejakú dobu cvičíte sám, tak sa môže stať, že vám to jednoducho začne liezť na nervy a dostihne vás nechuť k cvičeniu. Vtedy skúste osloviť vaše okolie a nájdite si sparinga! Keď aj nie na pravidelný tréning, tak aspoň na zopár tréningov v týždni. Dodá to vášmu tréningu nový impulz.

5. Nesprávne stravovanie a nesprávne užívanie doplnkov výživy: ďalším faktorom môže byť nevhodné stravovanie a nevhodné užívanie doplnkov výživy. Tu by som Vám odporučil opäť pravidelne sa informovať o športovom stravovaní (z literatúry, alebo internetu), zdravej výžive a taktiež je veľmi vhodné poradiť sa s niekym skúsenejším vo vašom okolí. Prípadne ak Vám na vašom progrese skutočne záleží, neváhajte a zaplaťte si vypracovanie a nejakú tú konzultáciu u fitness trénera. Odporúčam však osloviť trénera, ktorý má v oblasti fitness a kulturistiky aj osobné skúsenosti a je tzv.z fachu. To znamená, že nieje na škodu osloviť trénera, ktorý aj vo fitness a kulturistike súťažil, alebo súťaží. 

6. Málo sa motivujete: neustála motivácia je veľmi dôležitá a tú dosiahnete čítaním a sledovaním motivačnej literatúry, textov, článkov, videí a mnoho ďalšieho. V dnešnej dobe je internet a obchody s knihami priam presýtené informáciami a motivačnými prístupmi k cvičeniu. Tak neváhajte a využite tieto média a knihy! 

7. Nemáte určený žiaden cieľ : určite si Vaše ciele, ktoré chcete celkovým cvičebným režimom docieliť. Určite si reálne ciele, pripomínajte si ich, držte sa ich...

8. Bojíte sa prekonávať prekážky: žiadna cesta nie je ľahká, žiaden začiatok a ani priebeh. A tak to platí aj pri cvičení. Nezľaknite sa prekonávať tréningové prekážky, nebojte sa prežívať trošku svalovej bolesti pri tréningom a HLAVNE nebojte sa "svalovice"! Všetko to patrí k cvičeniu a športovaniu. Je to aj o prekonávaní svojich možností a prekonať svoj prah bolesti. Takže bojujte a nebojte sa! 

 

Tak to by bolo zopár bodov, ktoré by mohli byť dôvodom Vašej de - motivácie. Dúfam, že som aspoň trošku pomohol v prípade, ak ste sa v nejakom tom bode našli. 

 

A k záveru výstižný a dobre známi slogan v obrázku:

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?