3 rýchle TIPY ako sa vyhnúť športovému zraneniu

Autor: Karol Berta | 8.9.2016 o 22:21 | (upravené 8.9.2016 o 22:28) Karma článku: 2,56 | Prečítané:  135x

Ktokoľvek, kto vykonáva akúkoľvek pohybovú aktivitu, vystavuje svoje telo riziku zranenia! V mojom dnešnom rýchlom článku Vám poskytnem 3 TIPY, ako sa chrániť pred zranením počas športových aktivít, ktoré máme všetci tak radi. 

Môže sa to stať náhodne, nečakane a dopad je vždy nepríjemný. Áno športové zranenie! Prípadne si môžeme zranenie privodiť aj sami nesprávnym prevedením cvičení, alebo nezmyselným akýmsi pohybom navyše -  čo je ešte horšie! Mojím klientom stále vravím počas tréningov množstvo tipov a rád, ako predísť počas fyzickej aktivity nepríjemným a bolestivým zraneniam.

Zranenie z pohybovej aktivity vás môže úplne vyradiť z tréningové systému, započnú behačky po lekároch, liečenia a často krát ak zranenie a jeho liečba trvá príliš dlho, nastanú u jedinca aj depresívne nálady spojené s nechuťou, lenivosťou a podobne. Prejdime teda k tipom ako sa zraneniam vyhnúť širokým oblúkom! 

 

1.tip ako predísť zraneniu:

RIADNE ROZCVIČENIE

Tak! A toto, ako vždy hovorím je veľmi dôležitá časť tréningu a to: aktívne rozcvičenie! Zaraďujeme ju ihneď na začiatok tréningu. Takže nedočkavci nebežte hneď k činkám, nezačnite hneď behať plnou rýchlosťou... ALE - pred začatím kvalitnej tréningovej jednotky sa riadne rozcvičte v podobe dynamického strečingu, imitáciou prvého pohybového úkonu s vlastnou váhou s vyšším počtom opakovaní a neskôr vykonávanie prvého pohybového cvičenia s ľahšou váhou. Už len tento základ by nám mal prekrviť organizmus, svaly, ktoré chceme precvičiť a tím predísť zraneniu počas tréningu.

 

2. tip ako predísť zraneniu:

SPRÁVNE PREVEDENIE CVIČENÍ

Potom, ako sme sa kvalitne rozcvičili pred vykonaním už zložitejších tréningových cvičení a úkonov sa môžeme stretnúť s ďalším rizikom zranenia: zlým prevedením a zlou technikou jednotlivých cvičení! Preto Vám radím, aby ste vykonávané pohyby, ak ich robíte prvý krát dobre napozerali od skúsenejších športovcov, prípadne poprosili skúseného trénera, alebo cvičenca, aby vás dané cvičenie naučili a názorne ho aj predviedli. Ak ste už cvičenie robili, dávajte pozor na intenzitu, sledujte a koncentrujte sa na každé opakovanie, každý pohyb. Ak nie ste si istý správnou technikou, opäť podotýkam poproste druhú skúsenú osobu, aby na vás počas prevedenia cvičenia dozreli a opravili vaše pohyby. 

 

3. tip ako predísť zraneniu:

PRAVIDELNÁ REGENERÁCIA 

O téme regenerácie v športe som už článok písal ( http://karolberta.blog.sme.sk/c/422787/6-tipov-efektivnej-regeneracie.html ). Zdôrazňujem teda opäť, že pravidelnou regeneráciu vo vašich tréningových systémov podporíte obnovu poškodených svalových tkanív a tým urýchlite celkovú regeneráciu tela. Unavené telo sa uvoľní a vy prispejte k prevencií  proti pretrénovaniu, ktoré môže viesť k športovým zraneniam. Podoby regenerácie poznáme všetci rôzne. Ja určite odporúčam finančne nenáročné saunovanie a plávanie. Taktiež občasná masáž celého tela tiež pane vašim unaveným svalom vhod.  

 

Takže ak budete dodržiavať aspoň tieto 3 tipy prevencií proti zraneniam, myslím si, že sa im skutočne efektívne vyhnete. Zdravie máme iba jedno a tak si ho treba chrániť! 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Niekedy z toho ide mráz po chrbte, ako keby sme sledovali naživo úpadok Západu

Aj keby sa naučil správať normálne, Donald Trump už je v klietke vášní, ktoré sám vyvolal.

KOMENTÁRE

Toto sú hriechy? Vlastniť spodnú bielizeň, topánky na opätkoch?

Ak nenájdeme spoločnú reč, dopadne to zle.

DOMOV

Zala požiadal vedenie Smeru o pozastavenie svojho členstva

V Smere je od jeho počiatkov z roku 1999.


Už ste čítali?