6 tipov efektívnej regenerácie

Autor: Karol Berta | 6.6.2016 o 13:34 | (upravené 6.6.2016 o 13:54) Karma článku: 3,00 | Prečítané:  714x

Je tu pondelok, nový začiatok týždňa a s ním aj môj nový článok - tentokrát na tému REGENERÁCIE. Počet cvičencov vždy pred letom vo fit - centrách, na hrádzach a inde pribúda, no netreba popri aktívnom športovaní zabúdať na relax!

V prvom rade ihneď napíšem, že skvelá výkonnosť, lepšia vytrvalosť, ale aj celkovo rozvoj svalovej sústavy nie sú iba záležitosťou tvrdého fyzického a teda športového tréningu! Ide aj o časť regenerácie - ktorú tiež považujem za súčasť tréningového procesu. Ten kto túto časť vynecháva (alebo úplne ignoruje), môže časom výkonnostne stagnovať, spôsobiť si zranenie, alebo jednoducho napísané : PRETRÉNOVAŤ si organizmus.

Mnoho ľudí sa domnieva, že sila a svalový rozvoj sú výhradne záležitosťami tvrdého tréningu. Samozrejme, nedokážeme byť silný a udržovať si dobrú formu bez toho, aby sme nedávali telu podnet v podobe fyzickej aktivity. Na druhej strane, nikdy by sme neboli schopní vybudovať kvalitnú športovú postavu, bez toho, aby sme nepočúvali svoje telo a nedopriali mu fázu na zotavenie a regeneráciu.

Nasledujúcich 6 tipov na regeneráciu plne odporúčam každému aktívnemu cvičencovi. Za niektoré si samozrejme priplatíte no nezabúdajte, že kvalitný spánok a strečing sú zadarmo. Takže žiadne výhovorky!

 

1.tip - Spánok

Na rozdiel od toho, čo si niektorí ľudia myslia, tak pravidelný nedostatok spánku nedokážeme len tak ľahko dohnať. Telo tak proste nefunguje. Každú noc potrebujeme spať aspoň 7 až 8 hodín (prípadne 10, ale to je luxus, ktorý si málokto môžeme dovoliť). Spánok považujte za súčasť tréningového procesu a plánujte ho rovnako kvalitne a dobre, ako si plánujete vaše tréningy.

 

2.tip - Masáž

Mnoho z nás aktívne fyzicky vyťažených toľko odkladáme, alebo podceňujeme význam masáže, až natoľko časom vytuhneme, že máme problém počas tréningu vykonávať určitý pohyb, alebo sústavu pohybov. Nečakajte kým sa zraníte! V prvom rade si doprajte masáž, aby ste predišli tuhnutiu a ako prevenciu pred zranením. Zvolte si masáž poriadnu -  hlbokých tkanív, alebo miernejšiu aspoň tú relaxačnú. Masírovaním prekrvujete, uvoľňujete svalové a kĺbové vypätie a tým pádom zlepšíte v konečnom dôsledku aj pohybový rozsah a efektivitu cvičení počas tréningu. 

 

3.tip - Fyzioterapeut

Ťažký silový tréning predstavuje behom rokov silný nápor na kĺby a iné dôležité pohybové segmenty. Fyzioterapeut dokáže napraviť väčšinu ľahších kĺbových problémov, problémov s chrbticou, posunutými platničkami a teda -  dať nás opäť do poriadku. Aspoň občasná návšteva fyzioterapeuta predstavuje veľmi dobrý spôsob prevencie proti vzniku vážnejších tréningových poranení. 

 

4.tip - Akupunktúra

Akupunktúra uvoľňuje svaly, zbavuje stresu a odstraňuje toxíny. Po dňoch naozaj ťažkého tréningu je dobré zájsť a skúsiť aj túto metódu regenerácie. Celé telo vám po nej úplne ožije. Skúste, určite tým nič nepokazíte.

 

5.tip - Strečing

Nerobte príliš zdĺhavý strečing bezprostredne pred tréningom. Vedecké a praktické štúdie a testy poukazujú, že sa tým znižujú naše silové schopnosti. Pred tréningom odporúčam dynamický krátky strečing a po tréningu skôr statický dlhší. Alebo veľmi dobré je sem tam zaradiť strečing nezávysle od tréningu - napríklad aj večer pred spaním 10 - 15 min / prípadne počas dňa. Taktiež skúste použiť penový valec, aby ste rozmasírovali zatuhnuté svaly a ešte viac uvoľnili svalové vypätie a prekrvili ich. 

 

6.tip - Plávanie

Nízko - nárazové až bez nárazové aeróbne činnosti sú výbornou možnosťou aktívnej regenerácie. Plávaním si zvýšime tep a pomôžeme si tak uvoľniť zatuhnuté telo. Plávanie nám umožňuje kvalitný a plný rozsah práce kĺbov pri plnom rozsahu a tým doprajeme nášmu telu aktívne uvoľnenie. 

 

Rada k záveru! Vyberte si aspoň 2 - 3 druhy z mojich tipov a pravidelne ich realizujte v čase, kedy netrénujete, v tzv.off dňoch. Vaše telo, ale aj psychická stránka sa vám určite poďakujú.  

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

KOMENTÁRE

Oprávnenie ústavnej väčšiny rušiť amnestie je mína do systému

To, že amnestie sú nezrušiteľné, platí.


Už ste čítali?