reklama

Pár rád ako cvičiť s radosťou dlhodobo a nie krátkodobo

Po skutočne dlhej dobe opäť píšem článok k svojmu blogu. Nenechaj si ho újsť. Dnes Vám prinesiem pár užitočných rád k vašej dlhodobej športovej motivácií.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Po vyše dvoch rokoch sa opäť vraciam k písaniu svojho blogu, aby som posunul svoje skúsenosti z oblasti športu a stravovania Vám, mojim čitateľom, alebo priaznivcom, ktorý vytrvalo už nejaký ten piatok sledujú aj moju stránku na facebooku. Za ten čas sa udialo množstvo zmien v mojom živote a natrvalo som sa rozhodol ukončiť svoju súťažnú - vrcholovú reťaz pretekára. Ostanem radšej pri tej výkonnostnej úrovni. Pre rekapituláciu kto číta odo mňa blog prvý krát, vrcholovo som výkonával a pretekal ako atlét - šprintér za Sláviu UK Bratislava a neskôr som sa dal na dráhu súťažiaceho vo Fitness a Kulturistike v kategórií Men´s Physique. Kto ma pozná, tak vie, že počas tejto niekoľko ročnej súťažnej štafete som získal nie raz titul Majstra Slovenska. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes k tomuto úvodnému článku by som Vám posunul základné rady, ako vytrvalo zostať v oblasti športu aj dlhodobo a nie len na určitý krátky čas (napríklad LEN pred letom). 

RADA č.1: Vyberme si šport, ktorý je nášmu srdcu blízky

lkl
lkl (zdroj: lklk)

Toto je veľmi dôležitá časť. Nikdy sa neopičte po druhých, po Vašich kamarátoch a známych. Keď Ferko robí kulturistiku, vy ju robiť nemusíte. Skúsiť môžete, ale pokiaľ Vás daný šport nechytí za srdce, radšej ho nerobte. Keď Vás baví len tak obuť tenisky a vydať sa na klus do lesa, alebo okolo sídliska a napĺňa Vás to šťastím a dobrou náladou - viete čo máte robiť. Jednoducho športová aktivitu, ktorú si vyberiete (hoc aj dve-tri naraz), Vás musí napĺňať a baviť. Nasilu nič nejde. A nezabudnite na pravidelnosť. Ale pokiaľ Vás vaša pohybová aktivita napĺňa, sami budete chcieť a sami si naplánujete aj 4 tréningy do týždňa. Nemusia byť ťažké, ale radšej častejšie strednou cestou, ako veľmi ťažko a sotva 2x za týždeň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

RADA č.2: Ostaňte motivovaní

Obrázok blogu

V športe, či už rekreačnom, výkonnostnom, alebo vrcholovom sú pády normálnou záležitosťou. Môžu sa prejavovať napríklad únavou, nechuťou, slabosťou, zranením... Ak by ste ostali po nejakej dobe demotivovaní k vykonávaniu Vášho športu, pripomeňte si ako ste začínali, ako Vás to napĺňalo predtým. Dajte si pár dní pauzu, dajte si myšlienky dokopy a začnite volnejšie a postupne. Zaručujem - opäť sa do toho dostanete. Určite nehádžte motyku a neprestaňte športovať! 

RADA č.3: Prispôsobte si stravu k Vášmu športu

Obrázok blogu

Nemusím už hádam opakovať, že strava je veľkým a silným základom pre zdravie človeka, dobrú kondíciu, ale aj vyhnutiu sa obezite a nadváhe. Prispôsobte si Váš jedálníček k športu, ktorý vykonávate. Prijímajte zdravšie potraviny, poraďte sa s odborníkom. Vzdajte sa vysoko kcal jedál. Urobíte dobre nie len pre svoju náladu, ale aj pre svoje zdravie. Verte mi, všetko je to len o chcení a lenivosti, každý sa vie rozhýbať a každý si nájde systém, ktorý mu vyhovuje. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

RADA č.4: Čítajte a vzdelávajte sa

Obrázok blogu

Či už na internete, alebo v kníhkupectve. V dnešnej dobe je oveľa viac dostupných odborných materiálov z oblasti tréningu a stravy ako tomu bolo pred x rokmi vzad. Nasávajte nové informácie, skúšajte, nebojte sa zmien. Človek sa neustále učí a na miesto nudenia, fotenia samého seba pred zrkadlom a rolovania facebooku, prečítajte si niečo k Vášmu športu, niečo nové k strave, zistite aké potraviny sú zdravé, čo obsahujú... Ja som tak začínal rovnako. Pokus - Omyl a teda učenia sa na vlastných chybách bolo na dennom poriadku. Časom som spoznal svoje telo a teraz už viem aký typ tréningu mi robí dobre, akým typom tréningu viem napredovať a aká strava je pre mňa tou ideálnou. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na dnes by to bolo všetko k tejto téme. Dúfam, že Vám rady pomôžu chytiť sa niečoho nového. 

Karol Berta

Karol Berta

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som profesionálny fitness a kondičný osobný online tréner. Aktívne športujem na výkonnostnej a v minulosti vrcholovej úrovni. Športu sa venujem už od detstva. Počas aktívného vykonávania posilovania, alebo atletiky som nabral množstvo skúseností v oblasti športových metód, techník, princípov, stravy, výživových doplnkov a mnoho ďalšieho potrebného pre prácu trénera. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu